Feedback von Tanahashi sensei

Tanahashi sensei hat mir direkt nach seiner Ankunft in die Staaten geschrieben:
Dear Thorsten Sensei,
It was wonderful to meet you and thank you so much for your extraordinary hospitality. I fully enjoyed my interaction with your students and friends around the topic of O'Sensei and peace. Thank you for your warm message via Regina. Please find attached laws of joyful living and de-aging. Please share them with your students and friends if you find them useful. Love from Madison, Wisconsin, Kaz


Hier sind die Texte, die er mir geschickt hat. Das sind wunderbare Richtlinien für ein gutes Leben. 


Ten Laws on the Art of Joyful Living

1.  Your happiness is more important than anything else.
2.  The happier you are, the more you can help others.
3.  Smiling makes you happy.
4.  The more relaxed you are, the happier you are.
5.  A moment of meditation can help you refresh yourself.
6.  The lower your expectations are, the happier you are.
7.  Happiness attracts happiness.
8.  The ultimate healing is to live joyfully at each moment.
9.  The more fully you face your own death, the more joyous you become.
10. You can always improve your art of joyful living.


Seven Laws of De-aging

1. You age but also de-age.
2. You age and de-age at the same time.
3. You age quickly by overwork, overstress, negative emotions, eating fast food, reliance on substances, and the lack of de-aging activities.
4. You de-age by slowing down and having good medical care, a healthy diet, exercise, a relaxed lifestyle, excitement in life, love, positive emotions, spending time with friends, enjoying silence, actively facing your own death, and maintaining youthful thinking.
5. At each moment you have a choice of aging or de-aging.
6. There is a limit for de-aging, but there is no limit for increasing your positive lifespan. [positive lifespan = time x joy density]
7. You can always improve the art of de-aging.

Ich finde, wir sollten darüber gemeinsam nachdenken - in den Sätzen von Sensei steckt eine Leichtigkeit, die keine Oberflächlichkeit ist. Es ist eine Helligkeit, die das Dunkle verarbeitet hat. Es deutet die höchste Stufe des kriegerischen Weges an (Budo), wo der ganze Streit unseres Daseins in universeller Liebe verschmilzt.

Ich bin mir sicher, dass durch O Sensei in diesem jugendlichen Tanahashi - der uns jetzt als 78Jähriger Meister begegnet - etwas "gepflanzt" wurde (SEI). Dabei ist es unerheblich, wer oder was die Funktion des Reiskorns (SEI) übernimmt. Jede "Konstellation" kann uns ein weiteres Tor öffnen, wenn wir dazu bereit sind. Die universalen (Natur)Prinzipen, die O Sensei sprichwörtlich ergriffen haben, gelten auch für uns.

Thorsten Schoo